بعد از تو فلک چه پرفریب است
       بعد از تو زمــــانه نـانجیب است



            هزار حنجره فریاد

اگر چه زخم به فرقش سه روز منزل داشت
علی جراحت سر را همیشه در دل داشت

نه پنج سال خلافت،که پیش از آن هم نیز
دلی به سینه چنان مرغ نیم بسمل داشت

دمی کــه آینـــه آب چاه را می دیـــــد
هزار حـنجره فریاد در مقــابل داشت

بلند دست کریمش ز دیده پنهان بود
چو بوته یی که در آغوش خاک حاصل داشت

به نخل عاطفه اش دست هیچ کس نرسید
به ذره چون دل خورشید،مهر کامل داشت

اگر شبانه به اطعام سائلان می رفت
ـ به جان فاطمه ـ شرم ازنگاه سائل داشت

پس از شهادت زهرا،علی ز عمق وجود
همیشه در دل خود انتظار قاتل داشت

. . . . . . . . . . . .

                                فاجعه سحر

          دوباره سر به دل چاه کن ! دلم تنگ است
          مرا هم از غمـت آگاه کن ! دلم تنگ است

          مگر به گریه گلو تر کنیم درد تو را
          چقدر حوصله باور کنیم درد تو را؟

          بیا که منتقم ذوالفقاری ات خالی است
          بمیرم،آه! که محراب زاری ات خالی است

          در آن سپیده که فرقت شکافت،کوه شکافت
          زغصه هیأت خورشید با شکوه شکافت

          چو رنگ سرخ بر آیینه سحر پاشید
          علوم عالم هستی به بام و در پاشید

          سحر که در دل محراب،تکه شد خورشید
          دگر همیشه در آفاق ، یکه شد خورشید

          تمام هیأت افلاک، پاک در هم ریخت
          به بغض عالم و آدم شراره غم ریخت

          و سروهــا همگی ایستاده افتادند
          مسافران عطش،روی جاده افتادند

         علی! زتیـــــــغه شمشیر جز دریـــــغ نریخت
         به حرمتت قسم!آن خون به میل تیغ نریخت

         مگر که بازوی خیبرشکاف با تو نبود ؟
         و تیغ همچو تویی در غلاف با تو نبود ؟

         حضور درد تو را واژه ها به هم گفتند
         قلم اگر که به دریــا زدند ، کم گفتند

         کجاست دعبل؟ازاین خون قصیده پردازد
         قصیده یی زشــکاف سپیــــــــده پردازد

        چه گویم؟ازکه بگویم؟که حرفها زده اند
        به روی این همه عصمت،همیشه پا زده اند 

       ( تک بیت ابتدا از کریم سینی چی و غزل و مثنوی هر دو از رضا شکوهی )
نظرات 9 + ارسال نظر
ه.ناپیدا یکشنبه 1 آبان‌ماه سال 1384 ساعت 02:04 ق.ظ

کریم سینی چی و رضا شکوهی دو عزیزی که به عقیده من هر دو از بهترین شاعران معاصرند، به گردن من حق فراوان دارند.
فکر میکنم با رضا سال ۶۵ آشنا شدم . آن زمان رضا مردی میان سال بود و در انجمن های ادبی مشهد بسیار مورد احترام و تحسین . معلم ادبیات فارسی بود ، البته هنوز هم هست .
آن سال ، رضا مرا به انجمن فرخ ( معتبر ترین و قدیم ترین انجمن ادبی مشهد ) برد . و این شانس را به من داد تا با بزرگانی چون احمد کمال و صاحبکار و . . . آشنا شوم .
اواخر همان سال بود که با کریم سینی چی آشنا شدم . او هم تقریبا هم سن و سال رضاست . کریم مردی بسیار نازنین و دوست داشتنی است نقاش بسیار متبحری است ، فلوت هم بسیار زیبا می زند و خوشنویس ممتازی هم هست .
البته رضا هم خوشنویس ممتازی است و استاد سنتور است.
آن سالها اخوان ثالث عزیز هم به خاطر موشک باران تهران به مشهد کوچ کرده بود . و همان زمان با آن عزیز سفرکرده از نزدیک آشنا شدم.
بعد ها در سال ۶۷ و ۶۸ مدتی شبهای جمعه در منزل کریم جمع می شدیم و از ساعت ۱۰ شب تا نزدیک صبح جلسه بررسی شعر و ادب داشتیم . من بودم ، کریم سینی چی،رضاشکوهی، حسن ارفع فتح ا... خان و گهگاه ناصر عرفانی . جلسه یی بود بسیار آموزنده و مفید (برعکس اکثر فریب به اتفاق انجمن ها ).
برای من امروز تنها حسرت آن روزها مانده است و این تأسف همیشگی که از آن روزها بهره کافی نبردم . شاید هم تمام سهم من این بوده است که در پانزده سالگی این شانس را داشته باشم که با این بزرگان محشور باشم

نیما یکشنبه 1 آبان‌ماه سال 1384 ساعت 02:05 ق.ظ http://loverkid.blogsky.com

سلام
وبلاگ خوبی داری
و سلیقه ات توی انتخاب شهر محشره
به من هم سر بزن خوشحال میشم
باشی...

م ی ث م یکشنبه 1 آبان‌ماه سال 1384 ساعت 02:26 ق.ظ http://mrblue.blogsky.com

علی حق و علی حی و علی هو . هفته ی سوم مسابقه ی پیش بینی ~~~ یه سربزن .

ساغر یکشنبه 1 آبان‌ماه سال 1384 ساعت 12:03 ب.ظ http://beheshtekhialy.blogsky.com/

سلام عرض شد
نا پیدا جام شعرها و مطالبت که فوق العادست حرف نداره
بهشت خیالی به روزه یه سر نمی زنی؟
منتظره هااااااااااااا
تا بعد

قلنددر دوشنبه 2 آبان‌ماه سال 1384 ساعت 08:32 ب.ظ http://atb.blogsky.com

سلام دوست عزیز.

شعر زیبایی درباره حضرت علی بود.

لذت بردم.!

موفق باشی

ابراهیم چهارشنبه 4 آبان‌ماه سال 1384 ساعت 11:06 ق.ظ http://teshnagangodrat.blogsky.com

دوست عزیز شعرهای زیبایی در سایت داشتی امیدوارم در جای مناسب از آنها برا ی مداحی استفاده کنم موفق باشی

ناناز پنج‌شنبه 5 آبان‌ماه سال 1384 ساعت 07:17 ب.ظ http://onlynanaz.co.sr

سلام
بسیار شعر زیبایی بود.

[ بدون نام ] جمعه 6 آبان‌ماه سال 1384 ساعت 01:08 ق.ظ

سلام ...
واقعا خواندنی بود ...
امیدوارم موفق باشی

به من هم سر بزنید ...

علیرضا جمعه 6 آبان‌ماه سال 1384 ساعت 01:34 ق.ظ http://www.goftar.blogfa.com

موفق باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد